ЯК ОТРИМАТИ АКТ ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ ЗДІЙСНЕННЯ ДОГЛЯДУ ЗА ОСОБОЮ З ІНВАЛІДНІСТЮ

ЯК ОТРИМАТИ АКТ ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ ЗДІЙСНЕННЯ ДОГЛЯДУ ЗА ОСОБОЮ З ІНВАЛІДНІСТЮ

Нагадуємо, що ВИЇЗД за кордон у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану регулюється Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою від 27.01.1995 No 57. У кінці 2022 року Уряд постановою від 10.09.2022 No 1044 вніс зміни до цих Правил. Згідно з цими змінами, органи місцевого самоврядування отримали повноваження складати АКТИ встановлення факту здійснення догляду, які є підставою для ВИЇЗДУ за межі України окремих категорій громадян.

Під час дії воєнного стану, постійний сторонній догляд за особою з інвалідністю I-ІІ групи є підставою для:

  1. Відстрочки від призову на військову службу.
  2. Звільнення з військової служби.
  3. Виїзду за кордон військовозобовʼязаними особами.

Зокрема, особи, які мають одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи і супроводжують одного із таких батьків для виїзду за межі України, за НАЯВНОСТІ документів (їх нотаріально засвідчених копій), повинні мати наступні документи:

  1. Копії документів, що підтверджують родинні зв’язки.
  2. Копії документів, підтверджують інвалідність.
  3. Документи, що підтверджують спільне проживання, де задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) співпадає з місцем проживання (перебування) їх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або свідчать про догляд за батьками чи батьками дружини (чоловіка), що підтверджується актом встановлення факту догляду за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), або документами (посвідченнями, довідками) про отримання компенсації (допомоги, надбавки) на догляд.

Акт ВСТАНОВЛЕННЯ факту здійснення догляду складається на підставі звернення особи з інвалідністю I чи II групи АБО особи, яка здійснює догляд, до районної, районної у м. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради із заявою про здійснення особою такого догляду.

Для отримання АКТУ з заявою подаються наступні ДОКУМЕНТИ:

  1. Копії паспорта та ідентифікаційного коду особи, яка здійснює догляд та особи, за якою здійснюється догляд.
  2. Копії довідок про взяття на облік, як внутрішньо переміщених осіб.
  3. Копії документів, які підтверджують факт спільного проживання (за потребою).
  4. Копія довідки МСЕК про групу інвалідності (за наявності).
  5. Копії висновку лікарсько – консультативної комісії про потребу у сторонньому догляді.
  6. Копії документів, які підтверджують родинний зв’язок (за потреби).

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ: всі копії документів подаються з пред’явленням їх оригіналів.

У випадку, якщо особа з інвалідністю I чи II групи є взятою на облік внутрішньо переміщеною особою, звернення із заявою про здійснення догляду подається за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи. На підставі такого звернення особи з інвалідністю I чи II групи або особи, яка здійснює догляд, районною, районною у м. Києві та Севастополі держадміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради не пізніше ніж протягом п’яти робочих днів після надходження заяви складається АКТ встановлення факту здійснення догляду в довільній формі.

Зазначений акт надсилається заявнику або видається особисто за його бажанням.